Huisstijl ontwerp

De huisstijl van uw bedrijf staat centraal wat betreft het design, de communicatie en de persoonlijkheid van uw bedrijf. Kortom, de manier hoe u overkomt bij een relatie of een prospect. De huisstijl van een bedrijf wordt gevormd door middel van een combinatie van elementen, de gekozen kleur(en), het lettertype en het gebruik van beeldmateriaal. Deze factoren bepalen uiteindelijk het uiterlijk van jouw bedrijf.

Wat is belangrijk bij het ontwerpen van een goede huisstijl?

Er zijn een aantal factoren die ontzettend van belang zijn wanneer u een huisstijl wilt laten ontwikkelen. Een huisstijl moet natuurlijk ten alle tijden opvallend zijn, gemakkelijk toe te passen zijn en het belangrijkste van allemaal: Het moet aantrekkelijk zijn voor uw doelgroep. Deze doelgroep moet in een oogopslag kunnen zien waar uw organisatie voor staat en welke producten of diensten u aanbiedt. De huisstijl moet ongeacht uw aanbod een geheel uitstralen. De samenhang zal ongetwijfeld worden meegenomen in het oordeel van de doelgroep.

Wanneer uw huisstijl laten vernieuwen?

Een huisstijl is gerelateerd aan het imago van uw bedrijf. Het kan voorkomen dat een bedrijf een aantal tegenslagen krijgt of juist in een stijgende lijn zit. In een soortgelijk geval als de eerder genoemde voorbeelden kunt u ervoor kiezen om uw huisstijl te laten vernieuwen. Andere manieren wanneer een vernieuwing een logische vervolgstap is, is bijvoorbeeld wanneer een bedrijf een positieve impuls nodig heeft. Een nieuwe huisstijl kan voor het bedrijf ook meteen een nieuwe start betekenen. Een ander voorbeeld is dat de huisstijl niet helemaal meer past bij het gemoderniseerde imago van het bedrijf. Als laatste voorbeeld kan het zijn dat er veel soortgelijke huisstijlen in de markt zijn. In dat geval is het ook een strategisch zet om van huisstijl te wisselen. Twijfelt u of u van huisstijl moet wisselen? Neem dan contact met ons op voor een oriënterend gesprek!